3 Ekim 2017 Salı

MALTEPE 2000 HOTEL

Bundan böyle arada, beğendiğim oteller ile ilgili yazılar da bloğumda yer alacak. Bazen yöneticileriyle sohbet, bazen otele dair yorumlarım...

ESKİ FİLMLERİN DÜNYASINA BİR YOLCULUK: MALTEPE 2000 HOTEL

Maltepe 2000 Hotel, başkentin merkezinde elverişli konumu, farklı ve keyifli dekoruyla öne çıkan nezih bir otel.   Uzun yıllardır buranın genel müdürlüğünü yürüten Garip Uysal ile otele ve sektöre dair bir sohbet gerçekleştirdim…

-          Garip bey, bize öncelikle Maltepe 2000 Hotel’in kuruluşunu anlatır mısınız?

-        Tabi… Otel 1991 yılında Kemal Akman tarafından kuruluyor. Kendisi, şu an 2000 otellerin başında olan Birol Akman’ın babasıdır. İlerleyen yıllarda Birol bey askerliğini yaptıktan sonra otelin yönetimini üstleniyor ve sanırım 1994 yılından bu yana da sürdürüyor bunu. Maltepe 2000 Otel’in eski ismi Örnek Otel. Yine 1991’de Bestekar Sokak’ta da 2000 Otel açılıyor. 2003 yılında Anıttepe’de bir otel daha… Yine o yıl Ramada zincirinden bir otel de alınıyor. Sayı 4’e çıkınca hepsi 2000 Otel bünyesi altına alınıyor. Burası Maltepe 2000, diğerleri Anıttepe 2000, Bestekar 2000, Tunalı 2000 diye adlandırılıyor. 2007 senesinde ise burası bir renovasyona girdi. Güzel bir dekorasyon çalışmasıyla, misafirlerimiz tarafından da beğenilen şık bir otele dönüştü. Alışılmış otel konseptinin dışında bir dekor çünkü. Film sahnelerinden dev kareler farklı bir atmosfer yarattı. Misafirlerimiz internetten görüp, bunlar otelinizin gerçek fotoğrafları mı diye soruyorlar. Otele gelip aynısını görünce de çok memnun kalıyorlar. Toplam 42 odamız var. Standart ve süit olarak iki çeşit.  Bizim buradaki ana amacımız misafir memnuniyeti. Olmazsa olmazımız…

-          Bu dekorasyon kimin fikriydi?


-        Daha önce diğer otellerimizde çalıştığımız bir iç mimarımız vardı. Yine onunla çalıştık. Birol bey’in bu otele farklı bir konsept katalım önerisiyle çıktı ortaya her şey. Biliyorsunuz otel yenilendi dendiği zaman perdeler değişir, halılar, mobilyalar değişir… Öyle olunca da misafirler de bu değişiklikleri fazla önemsemez. Biz tarzı da değiştirdik. Aslında tarz otele çevirdik. Dekor çalışmalarının ilk görsellerine bakınca şaşırdım, heyecanlandım, burası böyle mi olacak dedim. Hakikaten de öyle olunca heyecanınız uzun süre devam ediyor. Ayrıca satışı da daha kolay oluyor otelin. İnsanlar böyle farklı bir yeri tercih ediyor haliyle. Ankara’da bu tarz bir otel yok.

-          Farklı objelerle de zenginleştirilmiş dekor. Mesela şuradaki otomobil koleksiyonu gibi.


-          Evet… Birol bey’in bazı koleksiyonlarını otelin çeşitli yerlerinde kullandık.

-          Çok güzel olmuş… Oda-kahvaltı şeklinde hizmet veriyorsunuz değil mi? Ayrıca alakart restoranınız da var mı?


-         Evet var. Ama şöyle söyleyeyim, Ankara’ya gelen otel müşterilerinin otel restoranı kültürü ve alışkanlığı yok genelde. 5 yıldızlıda da bu böyle artık. Toplu yemekler hariç tabi. Şehir dışından gelen bir insan, otelde yemek yemek istemiyor. Empati kurunca anlıyorum tabi. Dışarda olmak istiyorlar. Böyle olunca otelde alakart kültürü azaldı. Sadece düğünler, banketler, özel toplantılar gibi durumlarda yemek yenilir oldu. Bunun için oteller ideal yerler. Biz de bu amaçla kullanıyoruz. Ama isteyen misafirlerimiz için alakart restoranımız hizmet veriyor. Onlar bile daha çok aperatif yiyecekler tercih ediyorlar. Bir de maddi açıdan bakmak gerek. Eskiden firmalar çalışanlarını şehir dışına yolladıklarında otel içindeki tüm ödemelerini karşılarlardı. Mini bar dahil… Böyle olunca gelenler oteli kullanmak durumunda kalırlardı. Firmalar bütçeleri kısıtlayınca tam pansiyon konaklama yarıma döndü. O da sonra oda-kahvaltı halini aldı. Hatta bazı firmalar artık harcırah uygulamasına geçti. Örneğin otel 140 ama 120 TL sini firma karşılıyor. Kişi, kalan masraflarını kendi cebinden vermek durumunda. Böyle olunca çıkıp dışarda atıştırmak daha uygun geliyor tabi. Firmalar kısıtlamaya gittikçe otel konseptleri de buna göre şekil alıyor.

-          Peki müşteri profiliniz genel olarak kimlerden oluşuyor?


-        Bizim misafirlerimiz Ankara dışından gelip de, Bakanlıklarda, resmi kurumlarda, genel müdürlüklerde işi olanlar oluyor genelde. Kısa süreli konaklamalar bunlar. İş adamları, ilçelerin belediye başkanları, şehir dışındaki büyük firmaların yöneticileri, pazarlama elemanları ve tabi bir de yurtdışından gelenler… Özellikle internetten satış çok alıyoruz. İnternet kanalını çok iyi kullanıyoruz. Ayrıca kendi web sayfamızdan da rezervasyon alıyoruz. Sitemiz ve fotoğraflar da güzel olunca otel cazip hale geliyor. Biz oraya zaten olanı koyuyoruz. Ayrıca kalan her misafirimize bizim hakkımızda Trip Advisor, Expedia gibi mecralarda yorum yapmasını rica ediyoruz. İşte oralardan çok güzel dönüşler alıyoruz. Misafirlerle birebir ilgileniyoruz. Kahvaltılarda ufak sohbetler ediyoruz. Hatta şöyle bir iddiamız var: Memnun kalmazsanız paranızı iade ediyoruz.
Sonuçta önemli olan ne? Temiz bir yatak, güzel bir kahvaltı, güler yüzlü hizmet. Bu üçünü bir arada sağladığınız sürece misafirinizi memnun edememe diye bir şey söz konusu olamaz.


-         Elbette ama bir de dış faktörler var sizin de bildiğiniz gibi. Ülkenin turizm açısından içinde bulunduğu durumdan siz nasıl etkilendiniz?

-          Etkilenmedik dersek yalan olur tabi. Ankara’ya misafir gelecek ki, biz de onları ağırlayabilelim. Özellikle geçen sene kötü bir sezon yaşadık. Kendi çıtamızın altına düştük. %60 doluluğa kadar indik. Bu bizim için kötü bir olay. Normal zamanlarda doluluk oranlarımız %80’dir. Yıl bazında %77-80 arası değişir. Bunun altına düştüğümüz için kar marjımız da etkilendi tabi. Şu anda toparlanma aşamasındayız. Daha da güzel olacağını umut ediyoruz.


-          Turizm fuarlarına katılıyor musunuz? Bu tip organizasyonların satışlarınıza katkısı oluyor mu?

-         Kesinlikle oluyor. Faydası olmaz mantığıyla gittiğiniz zaman zaten hiçbir şekilde tanıtım yapamazsınız. Nerde olursanız olun, biriyle otelle ilgili konuşurken bile bir tanıtım yapıyorsunuz. Ama fuarda zaten hali hazırda ilgili potansiyel ayağınıza geliyor. Bazı otelciler fuarlarda sıcak satış yapılacak gibi bir algı içindeler. Böyle bir şey yok tabi ki. Oteli duyurmak ve tanıtmak için oradayız. Zaten tanıtım materyallerimizi inceleyen firmalar, kişiler bize dönüşü sonra yapacaktır. Biz fuarları çok önemsiyoruz. Ben yaklaşık 19 senedir bu oteldeyim. Hemen hemen tüm fuarlara katılıyoruz.



-          O kadar uzun zamandır mı bu oteldesiniz? Ne güzel…

-         Evet, 19 sene olmuş. Birol Akman’la çalışmaktan çok mutluyum. Çünkü vizyonu çok geniş bir insan. Ufkunuzu geliştiren biri. Belki şu an başka bir otelde olsam, fuarların faydasını size böyle anlatamayabilirdim. Çünkü genelde katılmamıza izin vermeyeceklerinden ben de o mantaliteyle fuar gereksiz diyecektim. Ama ben bugün reklamın işe yaradığına inanıyorum. Kendinizi doğru ifade ettiğinizde, karşı tarafa amacınızı anlattığınızda zaman içinde bunun dönüşlerini alıyorsunuz. Mesela EMITT Fuarı’na hep katıldık. Hem kendi özel standımızı aldık, hem de Kültür Turizm Bakanlığı ve Valiliğin stantlarında yer aldık.


-          Peki, size dönecek olursak, sektöre ne zaman nerede başladınız?

-         1994 yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Otelcilik bölümünden mezun olduktan sonra ilk olarak Belek Cesars Otel’de işe başladım. Hayatımda iki firma oldu diyebilirim. Cesars ve Etap Grubu idi. Cesars’dan sonra Mercure İzmir’e geçtim. Sonra Ankara’da İzmir Caddesi’ndeki Mercure Otel’e geldim. Şu anki adı Etap Mola… 1998’e kadar da orada çalıştım. Burası kapandıktan sonra askere gittim. 19 seneye yakındır da Maltepe 2000’deyim. Buradaki ortamı ve kurumsallığı çok sevdim. Zaman nasıl geçti bilmiyorum…


-          Ankara’nın hep konuşulan ama tam olarak bir türlü ortaya konulamayan bir turizm potansiyeli olduğu söylenir. Bu konuda verim almak adına nasıl bir yol izlenmeli sizce?

-          Biliyorsunuz bizim de bir derneğimiz var: ATİD (Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği) Birol bey de bu derneğin başkanı. Biz bu konunun özverili bir çalışmasını dernek adı altında yapıyoruz. Ankara’nın tanıtımı için hem bakanlık, hem il müdürlükleri, hem de belediyelerle ortak çalışarak karşılıklı alışveriş içindeyiz. Ankara’da turizm potansiyeli kesinlikle var. Anıtkabir, Kale ve civarı, Augustus Tapınağı, Hacı Bayram Camii, 1. Ve 2. Meclis, Etnografya Müzesi, Gordion, Ulucanlar Cezaevi Müzesi… var. Yine Altındağ Belediyesi’nin yaptırdığı Altınköy’e talep var. Ankapark açılıyor. Orası da ayrı bir heyecan katacak şehre. Biz ayrıca konuklarımız için Eskişehir ve Konya’ya günübirlik gezi planları yapıyoruz. Özellikle yabancı misafirlerimiz hızlı trenle sabah 8’de gidip, gezip akşamüzeri 5’te dönüyorlar. Ayrıca kaplıcalarımız yani termal turizmi de var şehrimizde. Yani Ankara aslında tanıtım açısından kolay ama biraz daha destekle daha iyi tanıtılacak bir yer.



-          Evet. Sağlam projeler ve işbirliği yapmak şart…

-         Yapıyoruz. Hatta şu anda ATİD olarak Anadolu Jet ile farklı projelerimiz var. Uçak biletini gösterene +1 gece daha konaklama ücretsiz. Ankara’da birçok otel bu projeye dahil oldu. Van’daki turizm fuarına Anadolu Jet ile gittik. Oradaki 10 acente ile Ankara’nın tanıtımı için bir tanışma yemeği organize edildi. Bir diğer proje Güneydoğu, özellikle Antep, Adana civarındaki acenteler ile olacak. Onları yine Anadolu Jet ile Ankara’ya getirip, buradaki alışveriş ve termal turizmini tanıtmak için 1-2 günlük bir tur organize ediyoruz.


-          Geçen yıl Ankara’da 2.si yapılan turizm fuarı hakkındaki yorumlarınız neler?

-         Çok yeni bir fuar. Haliyle eleştiriler olması normal. Ama Ankara’da bir şeyler yapılması lazım. Sadece otel olarak değil, bir bütün olarak Ankara’nın tanıtımı yapılması gerek. Ancak bu şekilde turizm canlanır. Hepimiz Ankara’ya ne katabiliriz ona bakmalıyız. Herkes taşın altına elini koymalı. Biz dernek olarak ilk fuarda 150 m2, 2. sinde 350 m2 yer alarak yaklaşık 39 otelle kendimizi aslında Ankaramızı tanıtmak için hazır bulunduk.  Aslında amacımız, Ankara’ya katkı sağlayabilecek her türlü platformun içinde yer almak. Bu fuarı küçük bir çocuk gibi görmek gerek şimdi. Onu büyüteceğiz. EMITT Fuarı 20 yıl önce CNR’da iki holde yer alarak başladı. Bugün TÜYAP’a girdi. Biliyorsunuz bizim de bir fuar alanımız olacak. Buranın temeli atıldı. İl Müdürlüğü’nden aldığım bilgiye göre sözleşmesi yapılmış, yapım aşamasına geçiliyor. Bittiği zaman çok büyük bir fuar merkezi olacak. Buranın canlanması Ankara’ya, bir yandan da otellere katkı sağlayacak. Şu anda Ankara’da çok fazla etkinlik olmamasına rağmen bir sınav ya da bir toplantı olduğunda yer bulunmuyor otellerde. Düşünün böyle bir fuar alanının olması, Ankapark’ın açılması gibi gelişmelerle Ankara dolup taşacak. Kültürel etkinlikler ve tarihi dokunun da ön plana çıkarılmasıyla başkent hak ettiği yeri alacaktır.

-          Son olarak, turizm sektöründe çalışan ve çalışacak olan gençlere ne gibi tavsiyeleriniz olacaktır?


-        Hep söylüyorum, altımda çalışan stajyerlere de, elemanlara da, okullardaki kariyer günlerinde de… Bu mesleği sevmeniz lazım. Sevmiyorsanız asla yapmayın. Bu meslek sürekli sevgiyle ve tebessümle yapabileceğiniz bir meslektir. Bunu yaptığınız sürece başarı kendiliğinden gelir. Tabi özverili bir çalışmayı da gerektirir. Eskiden bizler tatil bölgesinde 17-18 saat çalışırdık, ki hala çalışıyorum aynı şekilde. Bazen burada yatarım. Düğünler olduğunda, mesela saat 3-4 gibi biter, ortalık toplanır, sonra 1-2 saat uyur tekrar işime başlarım. Evi otel, oteli ev olarak kullanmaya başladık. Çünkü tüm günlerim burada geçiyor. Her şeyim burası. Bir Pazar günüm var, onda da bazen  buraya geliyorum. Sabah kahvaltısı ve genel kontrol için. Benim 12 saatten aşağı çalışma sürem yok. Çünkü hayatınızı mesleğinize adarsanız başarı gelir. Bu işin başında severek ve özveriyle durmak en önemli nokta. Birileri sizi mutlaka fark eder.

-          Bu güzel sohbet için çok teşekkür ediyorum Garip bey.


-          Ben de teşekkür ediyorum Onur hanım…

GÜLSEREN SOKAK NO.4 MALTEPE / ANKARA

TEL: +90 (312) 231 81 70